Skip to main content

Ύπνος νεογέννητου: 0 έως 3 μηνών

Newborn Sleep

Τα νεογέννητα κοιμούνται πολύ, αλλά όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα κάθε φορά. Ευτυχώς όμως υπάρχουν τρόποι να βάλετε σταδιακά το νεογέννητό σας σε ένα τακτικό πρόγραμμα για να μοιράζεστε στιγμές ηρεμίας και να το βοηθάτε να χρησιμοποιεί τις αισθήσεις του, αυξάνοντας έτσι τις ώρες ύπνου και ενισχύοντας την υγιή ανάπτυξη του μωρού σας.

Οι πρώτες εβδομάδες ζωής του μωρού σας έχουν να κάνουν κυρίως με την προσαρμογή — τόσο για το μωρό σας όσο και γι’ εσάς. Είναι πολύ νωρίς για δομημένες συνήθειες ύπνου, συνεπώς πρέπει να αρχίσετε να διαβάζετε τα «μηνύματα» του μωρού σας.

Τα νεογέννητα ξυπνούν – Πολύ!

Τους πρώτους μήνες το μωρό σας θα αποκοιμάται και θα ξυπνά όλες τις ώρες της ημέρας (και της νύχτας!). Τα νεογέννητα μωρά έχουν μεγάλο εύρος όσον αφορά τη συνολική διάρκεια του ύπνου τους (10-18 ώρες την ημέρα), ενώ ο ύπνος τους συνήθως κατανέμεται ομοιόμορφα καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στην ημέρα και τη νύχτα. Τα μωρά μπορεί να κοιμηθούν 2 έως 5 ώρες κάθε φορά. Πρέπει να ανταποκρίνεστε στα «μηνύματα» του νεογέννητού σας, καθώς είναι πιθανό να χρειάζεται τάισμα…και αλλαγή πάνας!

Γιατί ξυπνούν τα νεογέννητα;

Το νεογέννητό σας ξυπνάει συνήθως επειδή πεινάει ή γιατί έχει ανάγκη από αλλαγή πάνας. Να είστε προσεκτικοί αν υπάρξει µια απότοµη αλλαγή στις συνήθειες ύπνου του µωρού σας – µπορεί να αποτελεί ένδειξη αρρώστιας ή απότομης ανάπτυξης που προκαλεί πείνα.

ΣΑΒΘ (Σύνδρομο Αιφνίδιου Βρεφικού Θανάτου)

Για να µειώσετε τις πιθανότητες του ΣΑΒΘ (Σύνδρομο Αιφνίδιου Βρεφικού Θανάτου) να τοποθετείτε πάντα το µωρό σας για ύπνο ανάσκελα και ποτέ µπρούµυτα. Το µωρό σας θα πρέπει να κοιµάται σε σκληρό στρώµα, χωρίς αφράτα ή χαλαρά στρωσίδια και χωρίς κουκλάκια ή µαξιλάρι.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια του μωρού σας κατά τη διάρκεια του ύπνου, επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες CPSC.gov, aap.org, και keepingbabiessafe.org.

Μάθετε στο μωρό σας τη διαφορά µεταξύ νύχτας και µέρας

Όταν το µωρό σας κοιµάται κατά τη διάρκεια της ημέρας, αφήστε τα φώτα ανοιχτά και τους ήχους σε φυσιολογικά επίπεδα. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, κλείστε το φως ή χρησιμοποιήστε φως νυκτός, ταΐστε και αλλάξτε το μωρό σας όσο το δυνατό πιο ήρεμα και ήσυχα, και περιορίστε την αλληλεπίδρασή μαζί του απλά κρατώντας το απαλά. Το άγγιγμά σας θα το ηρεμήσει, βελτιώνοντας την ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου του. Σύντοµα θα παρατηρήσετε ότι οι περίοδοι ύπνου µε τη µεγαλύτερη διάρκεια θα πραγµατοποιούνται τη νύχτα.

Καλύτερος ύπνος και για τη μαμά

Να χρησιµοποιείτε την ώρα ύπνου του µωρού σας για να κοιµηθείτε κι εσείς. Όσο δελεαστικό και αν είναι να χρησιµοποιήσετε την ώρα του ύπνου του µωρού σας για να κάνετε άλλες δουλειές, θα έχετε τη δυνατότητα να ανταπεξέλθετε καλύτερα εάν κοιµάστε όταν κοιµάται και το µωρό σας.

Δημιουργήστε µια βραδινή ρουτίνα

Η μέθοδος 3 βημάτων της JOHNSON’S® περιλαμβάνει ζεστό μπανάκι και απαλό μασάζ, δύο «τελετουργικές» συνήθειες που παίζουν κεντρικό ρόλο στην υγιή και χαρούμενη ανάπτυξη του μωρού σας. Χρησιμοποιώντας αυτές τις συνήθειες συχνά, σε συνδυασμό με τις αγκαλιές και τις στιγμές χαλάρωσης, βοηθάτε επίσης το μωρό σας να συνειδητοποιεί πότε είναι ώρα για ύπνο.

Επιστροφή στην κορυφή