Skip to main content

Search

Search

Ύπνος μωρών: 3 έως 18 μηνών

Baby Sleep

Περίπου στην ηλικία των 3 μηνών, το μωρό σας θα αρχίσει να κοιμάται για µεγαλύτερα διαστήµατα κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά είναι σημαντικό να διατηρήσετε τη βραδινή σας συνήθεια, όχι μόνο για να συνεχίσει να κοιμάται καλά το μωρό σας, αλλά και γιατί η ώρα του μπάνιου, του μασάζ και της αγκαλιάς σημαίνει πολλά περισσότερα και για τους δυο σας.

Ο ρυθμός του ύπνου αρχίζει να αναπτύσσεται γύρω στις 6 εβδομάδες και τα περισσότερα μωρά αποκτούν την αναπτυξιακή ικανότητα τήρησης ενός τακτικού κύκλου ύπνου-ξυπνήματος περίπου κατά τον 3ο με 6ο μήνα της ζωής τους. Καθώς το μωρό σας αρχίζει να αντιλαµβάνεται τη διαφορά µεταξύ νύχτας και ηµέρας, αυτή είναι η ιδανική στιγµή για να το βοηθήσετε να βελτιώσει το πρόγραμμα ύπνου του.

Μάθετε στο μωρό σας να ηρεμεί μόνο του

Το πιο σηµαντικό κοµµάτι όταν βάζετε το µωρό σας για ύπνο το βράδυ είναι να το κάνετε να µάθει να ηρεµεί µέχρι να το πάρει ο ύπνος. Βάλτε το μωρό σας για ύπνο νυσταγμένο, αλλά ξύπνιο. Τα µωρά πρέπει να µπορούν να κοιµούνται από µόνα τους, για να µπορούν να κάνουν το ίδιο όταν ξυπνούν στη µέση της νύχτας.

Πόσο πρέπει να κοιμάται το μωρό μου;

Μετά τους 3 μήνες, τα μωρά κοιμούνται 13 με 15 ώρες την ημέρα. Είναι σηµαντικό, όµως, να συνειδητοποιήσετε ότι κάθε µωρό είναι διαφορετικό και κάποια χρειάζονται περισσότερο ύπνο, ενώ άλλα λιγότερο.

Πόσο συχνά πρέπει να παίρνει τον υπνάκο του το μωρό μου;

Το µωρό σας θα χρειαστεί, επίσης, να παίρνει έναν υπνάκο από 2 έως 4 φορές την ηµέρα. Η μείωσητου αριθμού των υπνάκων δεν βοηθά στον βραδινό ύπνο — μπορεί μάλιστα να προκαλέσει κούραση στο μωρό και κατά συνέπεια χειρότερο ύπνο κατά τη διάρκεια της νύχτας — αλλά καλό είναι να αποφεύγετε τον υπνάκο πολύ κοντά στην ώρα του βραδινού ύπνου.

Τι πρέπει να αποφεύγετε

Βεβαιωθείτε ότι το πρόγραμμα ύπνου του µωρού σας δεν είναι πολύ χρονοβόρο, έτσο ώστε να έχετε τη δυνατότητα να την τηρείτε. Προσπαθήστε να αποφύγετε να νανουρίζετε ή να ταΐζετε το µωρό σας για να κοιμηθεί, καθώς είναι πιθανό να καταλήξετε να κάνετε το ίδιο όταν το µωρό σας ξυπνάει κατά τη διάρκεια της νύχτας! Βάλτε το μωρό σας για ύπνο νυσταγμένο, αλλά ξύπνιο και φροντίστε να αναλαμβάνετε εναλλάξ με τον σύντροφό σας αυτή την αποστολή.

Αλλαγές στις συνήθειες ύπνου

Θα παρατηρήσετε ότι οι αλλαγές στο σώμα του μωρού σας μπορούν να επηρεάσουν τις συνήθειες ύπνου του. Πολλά από τα ορόσημα στην ανάπτυξη του μωρού σας, όπως όταν αναποδογυρίσει ή πιαστεί από κάπου για να σταθεί όρθιο, μπορούν να διαταράξουν προσωρινά τον ύπνο του. Μην αποθαρρυνθείτε εάν το μωρό σας αρχίσει προσωρινά να ξυπνάει στη μέση της νύχτας, ενώ μέχρι πρότινος κοιμόταν κανονικά. Εσείς επιμείνετε στη μέθοδο σας για να βοηθήσετε το μωρό σας να επιστρέψει στο κανονικό πρόγραμμα ύπνου.
 

Μέθοδος 3 βημάτων JOHNSON’S®

Η μέθοδος 3 βημάτων της JOHNSON’S® περιλαμβάνει ζεστό μπανάκι και απαλό μασάζ, δύο «τελετουργικές» εμπειρίες που παίζουν κεντρικό ρόλο στην υγιή και χαρούμενη ανάπτυξη του μωρού σας. Χρησιμοποιώντας αυτές τις συνήθεις συχνά, σε συνδυασμό με τις αγκαλιές και τις στιγμές χαλάρωσης, βοηθάτε επίσης το μωρό σας να συνειδητοποιεί πότε είναι ώρα για ύπνο.

Επιστροφή στην κορυφή